< meta name="description" content="آرامش درون شادی ورزش آیامی خواهید به آرامش درون برسید؟" />

آیامی خواهید به آرامش درون برسید؟

اگر می خواهید به رازهای آرامش درون خود پی ببرید باماهمراه باشید:

۱- راز آرامش درون خویشتنداری است، انرژیهای خود را پراکنده نکن، بلکه آنها را تحت نظر داشته باش و به طرز مفیدی هدایتشان کن.
۲- راز آرامش درون در این است که هرکاری را با حواس جمع و علاقه انجام دهی.


۳- راز آرامش درون در زمان حال زندگی کردن است، گذشته و آینده را در چرخه ذهنی ابدیت رها کن.
۴- راز آرامش درون در آسایش درون است، یعنی آسایش جسمانی ، عاطفی ذهنی و معنوی.


۵- راز آرامش درون در دل نبستن است،این را بدان که در حقیقت هیچ چیز و هیچ کس به تو تعلق ندارد.
۶- راز آرامش درون در شادی است، افکار شادی آفرین را آگاهانه حفظ کن.

۷- این را بدان که شادی در درون تو جای داردو نه در اشیاء و شرایط خارج از وجود تو .


۸- راز آرامش درون در این است که همه چیز را همانطور که هست بپذیری ، آنگاه با امید و آرامش در جهت بهبودی آن قدم برداری.
۹- راز آرامش درون در درک این مطلب است که تو نمی توانی دنیا را تغییر دهی، اما می توانی خودت را تغییر دهی.
۱۰- راز آرامش درون در دوستی با افراد مثبت است، از معاشرت با افرادی که طبیعتی خالی از صفا و صمیمیت دارند پرهیز کن.
۱۱- راز آرامش درون در ایجاد آرامش در محیط اطراف خویش است.


۱۲- راز آرامش درون در یک زندگی ساده است، ضروریات زندگی را دوباره برای خود تعریف کن.

۱۳- راز آرامش درون در یک زندگی سالم است، هر روز ورزش کن، غذای مناسب بخور و نفس عمیق بکش.
۱۴- راز آرامش درون در داشتن وجدانی پاک است.


۱۵- راز آرامش درون در رفتار آزادانه است، رفتاری که بر آمده از خود واقعی ات باشد، نه افکار دیگران.
۱۶- راز آرامش درون در این است که در تمام مراحل زندگی از حق پیروی کنی.


۱۷- راز آرامش درون در غبطه نخوردن به مال دیگران است، این را بدان که آنچه حق توست، هر طور شد خود را به تو خواهد رساند.
۱۸- راز آرامش درون در گله مند نبودن است، آنچه دنیا به تو می بخشد، در مقابل چیزی است که پیش تر ، تو به او بخشیده ای.

۱۹- راز آرامش درون در این است که اشتباهات خود را بپذیری و بدانی که فقط خود تو می توانی آنها را به موفقیت تبدیل کنی.
۲۰- راز آرامش درون در این است که بر دشمن درونت غلبه کنی، نه اینکه او را سرکوب کنی.


۲۱- راز آرامش درون در تمرین اراده است، حتی اگر ذهنت به شدت با آن مخالف باشد.

۲۲- راز آرامش درون در این است که دلت همیشه شاد باشد، حتی هنگامی که دیگران عبوس هستند.
۲۳- راز آرامش درون در این است که به جای توقع خوشحالی از دیگران، خودت آنها را خوشحال کنی.


۲۴- راز آرامش درون در این است که خیر و سلامت دیگران را خیرو سلامت خود بدانی.

۲۵- راز آرامش درون در بی آزار بودن است، هرگز کسی را نرنجان.


۲۶- راز آرامش درون، کار کردن درکناردیگران است، نه در مقابل آنها.


موضوعات مرتبط: سلامتی وتندرستی ، راز های زندگی بهتر وشادتر ، سبک زندگی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 18 مرداد 1394برچسب:آرامش درون ,شادی ,ورزش ,, | 9:4 | نویسنده : Haghjoo |

 چرا  نباید در کنار موبایل خوابید؟

اختلال در خواب یکی از مشکلات رایج دنیای امروز است، به طوری که از هر سه نفر یک نفر در جهان از مشکل کم خوابی رنج می برد. در این میان پیشرفت علم و تکنولوژی نیز به خوبی از عهده حل این مشکل بر نیامده و حتی می توان ادعا کرد که گاهی خود تکنولوژی نیز به این بی خوابی ها دامن زده است.

البته پیشرفت تکنولوژی به خودی خود، مثبت است و استفاده نادرست از آن است که دردسرساز می شود.

برای اثبات این ادعا راه دوری نمی رویم و از وسیله ای می گوییم که نه تنها تمام روز ما را همراهی می کند، بلکه در رختخواب نیز از آن استفاده می کنیم. بله، تلفن همراه که پیشرفت های چشمگیرش در چند سال اخیر بیش از پیش بر محبوبیت آن افزوده است و هوشمند شدنش مزید بر علت شده و کاربران بی شماری را به سوی خود جلب کرده است.

حالا آنها مدت زمان زیادی را قبل از خواب با گوشی خود می گذرانند، به شبکه های اجتماعی سر می زنند، بازی می کند یا با اپلیکیشن های مختلف خود را سرگرم می کنند و سپس ناخواسته به خواب می روند؛ آن هم در حال که هنوز گوشی موبایل را به اندازه کافی از خود دور ننکرده اند.
گرچه هیچ یک از تحقیقات رسمی، سرطان زا بودن پرتوهای ساطع شده از گوشی های هوشمند را تایید نمی کنند، اما همگی آنها در تاثیر منفی بودن موبایل ها بر سلامت انسان اتفاق نظر دارند؛ زیرا فقط سرطان نیست که می تواند دردسرهای زیادی ایجاد کند، بلکه هرچیزی که زندگی انسان را از روال عادی خارج کند، می تواند نگران کننده باشد.

تحقیقات نشان می دهد که پرتوهای ساطع شده از موبایل تاثیر نامطلوبی بر سلامتی انسان گذاشته و روند طبیعی خواب را مختل می کنند. برای مثال، نوری که از صفحه موبایل ساطع می شود باعث بیدار ماندن مغز و استراحت نکردن آن می شود. در نتیجه این نوع خواب خستگی را رفع نمی کند و ذهن برای شروع یک روز کاری، آماده نمی شود.

البته کامپیوتر و تبلت نیز مانند گوشی های هوشمند عمل کرده و می توانند باعث ایجاد تاثیرات نامطلوب بر روند خواب شوند. اما خوشبختانه این ابزار به گستردگی گوشی های هوشمند نبوده و مزاحم خواب کاربران نیستند.

البته کاربران برای استفاده از گوشی خود در رختخواب و درست قبل از به خواب رفتن، دلایلی نیز دارند که گاهی منطقی به نظر می رسد. از این رو قصد داریم راهکارهای ساده ای برای این دسته از کاربران منطقی ارایه دهیم تا بتوانند تلفن همراه خود را، پشت درهای اتاق خواب رها کنند.

استفاده از گوشی به عنوان ساعت زنگ دار

رواج گوشی های همراه، ساعت های قدیمی را از رونق انداخت و در حال حاضر افراد ترجیح می دهند تا از گوشی هوشمند خود برای بیدار شدن به موقع استفاده کنند. بنابراین در هنگام خواب آن را در کنار خود قرار می دهند. اما برای پیشگیری از خطرات احتمالی مجاورت این دستگاه در هنگام خواب، بهتر است آن را حداقل در فاصله یک متری خود قرار دهید. برای مثال، آن را روی میز مطالعه بگذارید و یا در صورت امکان آن را در اتاق دیگری قرار دهید.

این کار مزیت دیگری هم دارد و به شما کمک می کند تا درست سر ساعت مقرر برای خاموش کردن زنگ تلفن خود از رختخواب خارج شوید و با فشردن مکرر دکمه
Snooz (تاخیر برای هشدار) زمان را از دست ندهید.

اطلاع یافتن از تماس ها و پیغام های مهم

این مهم ترین دلیلی است که افراد را وا می دارد تا گوشی خود را در طول شب و هنگام خواب از خود جدا نکنند. بیم از دست دادن یک پیام و یا تماس مهم در مشاغل خاص ایجاب می کند که بعض از کاربران همیشه گوش به زنگ باشند.

بعضی از کاربران به دلیل شرایط خاص شغلی، نمی خواهند تماس های فوری را از دست بدهند. در این گونه مواقع ممکن است علاوه بر تلفن های ضروری و پیام های اضطراری، تماس های غیرضروری دیگری نیز دریافت شود که باعث بیدارشدن های مکرر و اختلال در خواب شود.

در این شرایط بهترین کار استفاده از گزینه "
do notdisturb” یا لطفا مزاحم نشوید است. وقتی دستگاه روی این حالت قرار می گیرد، گوشی به صورت خودکار روی حالت این صدا قرار می گیرد و هیچ گونه مزاحمتی برای کاربر ایجاد نمی کند.

در این قسمت حتی می توان انتخاب کرد تماس های چه افرادی دریافت شود یا اینکه هیچ تماسی برقرار نشود و حتی می توان برای این کار محدوده زمانی تعریف کرد تا با محدود کردن دامنه تماس ها، از بیدارشدن های غیرضروری جلوگیری به عمل آید.
 

در گوشی های اندروید ممکن است این گزینه را به صورت "Blocking Mod” داشته باشیم و در ویندوزفون ها نیز گزینه "Quiet Houres” مشاهده می شود.

گوش دادن به موسیقی قبل از خواب

گوش دادن به موسیقی یا کتاب های صوتی دلیل موجهی برای راه یافتن گوشی به اتاق خواب است. اما برای این موضوع نیز راهکار مناسبی وجود دارد. استفاده از هدفون بلوتوث مشکل را حل می کند. این ابزار قادرند تا شعاع 10 متری با گوشی ارتباط برقرار کنند. بنابراین به راحتی می توان گوشی را در فاصله ای دورتر قرار داد و فایل های صوتی را دریافت کرد. گرچه استفاده از هندزفری های سیم دار مقرون به صرفه تر است، اما برای حفظ سلامتی و جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از پرتوهای گوشی های همراه، شاید بهتر باشد هزینه اضافی خرید هندزفری بلوتوث را پذیرفت.

سرزدن به فیس بوک، بررسی ایمیل ها

تعداد افرادی که قبل از خواب مدت ها وقت خود را صرف گشت زنی در فیس بوک و بازی می کنند و ناخواسته به خواب می روند کم نیست. اما با وجود تعداد زیاد این افراد، هنوز راهکار موثری برای حل این مشکل وجود ندارد.

بهترین راه درنظر گرفتن یک جای ثابت برای قراردادن گوشی همراه است، به این ترتیب که در بدو ورود به منزل یا حداقل قبل از وارد شدن به اتاق خواب، گوشی در جای مخصوص به خود قرار گیرد.
ممکن است در ابتدا، قراردادن گوشی در یک جای ثابت کار آسانی نباشد، اما با گذر زمان این موضوع برای کاربر عادی می شود و پس از مدتی او به طور اتوماتیک قبل از خواب گوشی را در محل موردنظر قرار می دهد. حتی می توان در طول روز ساعات مشخصی برای استفاده از تلفن همراه تعریف کرد. درحقیقت مدت زمان به کار گیری گوشی را به بازه های زمانی خاصی محدود کرد.

به این ترتیب شرایط برای آرامش بیشتر و خواب راحت تر فراهم خواهدشد.

موضوعات مرتبط: سبک زندگی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 10 مرداد 1394برچسب:موبایل , تلفن همراه , , | 8:20 | نویسنده : Haghjoo |

نشانه های روده تحریک پذیر

این افراد در ناحیه زیرشکم و پهلو درد دارند که با غذاخوردن و مشکلات عصبی تشدید و با دستشویی رفتن بهتر می شود. احساس نفخ و وجود اسهال و یبوست در بیماران نیز به طور شایع دیده می شود. روده تحریک پذیر، صرفا یک بیماری روده ای- عصبی است و خطری بیمار را تهدید نمی کند. ولی باعث آزار بیمار می شود.

سلامت روده مستلزم سلامت روان است

کم کردن اضطراب و استرس نیاز به تغییرهای اساسی در دیدگاه انسان ها دارد. اغلب چنین بیمارانی شخصیت های خاص و حساسی دارند. باید وسواس های شخصیتی کنار گذاشته شود. ثابت شده تغییر دیدگاه به سوی مثبت نگریستن، ورزش، فعالیت های تفریحی، رفتن به طبیعت، مشغول شدن به کارهایی که به آنها علاقه داریم، تغذیه سالم، استفاده از غذاهای طبیعی و خواب کافی، انجام ورزش های آبی و گرفتن دوش ولرم کمک زیادی به کاهش اضطراب و استرس می کند.

کافی است فردی که با اشتها در حال خوردن غذاست خبر ناگهانی و بدی بشنود یا به هر دلیلی عصبانی شود، این وضعیت به سرعت باعث می شود از اشتها افتاده و حتی دچار تهوع و استفراغ شود پس به راحتی می توان پی برد این دو سیستم چقدر به هم نزدیک اند و چقدر زود از یکدیگر تاثیر می پذیرند به همین دلیل است که وقتی بیماری با مشکل گوارشی روبروباشد حتما شرایط روحی و روانی او را جویا می شوند و وقتی هم ثابت شود فرد مضطرب یا پراسترس باشد، بخشی از درمان را به کنترل تنش عصبی اختصاص داده می شود.

روده تان عصبی است؟ فالوده سیب بخورید
سیب باعث تقویت دستگاه گوارش می شود ولی بعضی از افراد با خوردن سیب دچار نفخ می شوند، برای جلوگیری از نفخ توصیه می کنیم سیب زرد بزرگی را پوست بگیرید، رنده و با 2 قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید تا خاصیت نفاخی آن از بین برود. فالوده سیب باید قبل از خواب میل شود. اثر فالوده سیب روی سیستم گوارشی یک شبه ایجاد نمی شود و بیماران باید حداقل 2 هفته به طور مداوم از آن استفاده کنند. نکته دیگری که طب سنتی به آن اعتقاد دارد، بوییدن سیب خوشبو است. ثابت شده رایحه سیب در انسان ها آرامش ایجاد می کند.

 


موضوعات مرتبط: سلامتی وتندرستی ، خواص میوه ها ، سبک زندگی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 1 ارديبهشت 1394برچسب:روده ,روده تحریک پذیر ,فالوده سیب ,نفخ ,اضطراب واسترس, | 7:56 | نویسنده : Haghjoo |

کارهایی که نباید پس ازصرف غذاانجام داد

خوابيدن بلافاصله بعد از صرف غذا:اين امر باعث اختلال در روند هضم مي شود و ناراحتي گوارشي به وجود مي آورد.

رانندگي کردن:در مرحله هضم و جذب غذا نياز سيستم گوارشي به خون افزايش پيدا مي کند و اين امر روي ميزان تراکم خون در مغز تأثير مي گذارد. بنابراين رانندگي پس از صرف غذا مي تواند زندگي شما را به خطر بيندازد.

سيگار کشيدن:جريان خون در سيستم گوارشي پس از صرف غذا زياد است؛ هنگام سيگار کشيدن، مواد سمي سيگار جذب مي شود و آسيب بيشتري به ريه و کليه مي رساند.

ورزش کردن:بدترين کار پس از غذا خوردن، ورزش کردن است؛ کاهش جريان خون در پي ورزش کردن روند هضم را سخت مي کند. همچنين از شنا کردن بعد از غذا بپرهيزيد

دوش گرفتن:دوش گرفتن پس از غذا خوردن باعث مي شود جريان خون به سمت دست و پا افزايش و به سمت معده کاهش پيدا کند. در نتيجه روند هاضمه کند مي شود و فرد دچار ناراحتي معده مي شود.

مصرف زياد آب:مصرف زياد آب باعث ايجاد اختلال در روند هاضمه مي شود.

مصرف چاي:برگ هاي چاي داراي اسيد است که مانع از هضم پروتئين در غذا مي شود.

مصرف ميوه:مصرف ميوه پس از غذا باعث نفخ معده مي شود.

بالا رفتن از پله ها:
اين کار تضعيف عملکرد دستگاه گوارش را به همراه دارد و باعث افزايش اسيديته معده مي شود.

 


موضوعات مرتبط: سلامتی وتندرستی ، سبک زندگی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 30 فروردين 1394برچسب:غذا ,آب وچای بعدازغذا ,ورزش ورانندگی وسیگارکشیدن بعد ازغذا, | 8:1 | نویسنده : Haghjoo |

 10 نکته بهداشتی که باید بدانید...

زمانی که به دستشویی های عمومی می روید، از دست خشک کن های برقی استفاده می کنید یا دستمال کاغذی؟ آیا تصور می کنید صابون های آنتی باکتریال بهداشتی تر هستند؟ زمانی که یک تکه میوه یا هر ماده ی غذایی به زمین می افتد، عکس العمل تان چگونه است؟ آیا آن را برداشته و فوت می کنید و در دهانتان می گذارید؟ همین الان بگویید مسواک تان کجای منزل قرار دارد؟ چقدر به تمیزی سینک ظرفشویی اعتقاد دارید؟ این ها و چند سوال دیگر بخشی از سوالات بهداشتی هستند که قصد داریم در این مطلب پاسخ دهیم. لطفا با ما همراه باشید.
 
دست خشک کن برقی یا دستمال کاغذی؟
امروزه در توالت های عمومی معمولا یا دست خشک کن های برقی تعبیه شده است و یا دستمال کاغذی، تا افراد دست های خود را خشک کنند. اما زمانی که صحبت از بهداشت فردی است باید گفت که کارایی این دو وسیله در یک سطح نیست.
دست خشک کن های برقی 60 درصد زمان بیشتری در مقایسه با دستمال کاغذی می گیرند تا دست ها را کاملا خشک کنند. به همین دلیل اکثر مردم حوصله کافی به خرج نمی دهند و قبل از خشک شدن کامل دست ها مکان را ترک می کنند. باید بدانید که دست مرطوب یک فضای مطلوب برای باکتری هاست. در نتیجه توصیه می شود برای خشک کردن کامل دست ها از دستمال کاغذی استفاده کنید.
 
صابون های آنتی باکتریال: مفید یا مضر؟
چند سالی هست که صابون های آنتی باکتریال محبوبیت زیادی پیدا کرده اند، به خاطر اینکه برخی تصور می کنند این نوع صابون ها در مقایسه با انواع معمولی آن، باکتری های بیشتری را نابود می کنند. اما نتایج پژوهش های اخیر نشان می دهند که این نوع صابون ها هیچ برتری نسبت صابون های معمولی ندارند و بنا به دلایلی از انواع معمولی خود پرآسیب تر هستند. به خاطر اینکه حاوی ترکیبی به نام «تری کلوزان» است که باعث اختلالات هورمونی می شوند.
 
قانون 5 ثانیه غلط است
باوری وجود دارد که اگر در طی پنج ثانیه یک ماده غذایی از روی زمین برداشته شود، امکان آلودگی آن وجود ندارد، اما این باور غلط است. واقعیت این است که به محض افتادن ماده ی غذایی روی زمین، 99 درصد باکتری ها روی آن جمع می شوند.
 
سینک ظرفشویی تمیز نیست
خیلی از مردم جرات نمی کنند که از شیر دستشویی آب بخورند. اما همه ی ما ظرف هایمان را در سینک و با خیال راحت می شوییم، غافل از اینکه این بخش از آشپرخانه کثیف تر از دستشویی می تواند باشد. توجه داشته باشید که سینک ظرفشویی کثیف می تواند صدهزار برابر دستشویی، میکروب داشته باشد. برای همین حتما سینک ظرفشویی را بعد از شستن ظروف و هر کار دیگری، با اسکاچ و مایع ظرفشویی کاملا بشویید، طوری که از تمیزی برق بزند.
 
ناف نقطه ای فراموش شده
محققان معتقدند که ناف یکی از قسمت های فراموش شده در حین شستشوی بدن است.
نتایج بررسی هایی که روی شصت نفر انجام شده است نشان می دهد که حداقل 2300 باکتری در ناف وجود دارد که 1500 نوع آن قبل از انجام این پژوهش شناخته نشده بود.
در نتیجه این بار که حمام رفتید، حتما این قسمت از بدنتان را نیز بشویید.
 
 
مسواک زدن: مهم است اما فراموش شده
همه ی مردم می دانند که برای پیشگیری از پوسیدگی دندان باید مسواک بزنند، اما معمولا خستگی و تنبلی مانع از این می شود که افراد به طور مرتب مسواک بزنند.
البته این موضوع مربوط به ما نمی شود. اولین مسواک در قرن 15 میلادی ابداع و ساخته شد، در حالیکه عادت مسواک زدن تا جنگ جهانی دوم بین مردم نهادینه نشده بود. برای مراقبت از دندان ها حتما باید با حوصله و دقت مسواک بزنید. در غیر این صورت باید منتظر عواقب آن باشید.
 
شستشوی روزانه ی موها چندان خوب نیست
همه ی ما از ترس اینکه مبادا موهایمان چرب شود و کثیف به نظر برسد، هر روز دوش می گیریم و موهایمان را می شوییم. اما باید بدانید شستشوی روزانه ی موها باعث افزایش سبوم (چربی طبیعی) کف سر شده و باعث می شود که غدد سباسه، چربی بیشتری تولید کنند. در واقع یک دور باطل شکل می گیرد. هر چه موها را بیشتر بشویید چرب تر می شوند. متخصصان پوست و مو توصیه می کنند که موها هفته ای دو تا سه مرتبه شسته شوند.
 
یک دنیای کوچک در بین تار و پود فرش
فرش ها در مقایسه با کف پوش های هایی مانند پارکت، سنگ، سرامیک و غیره، 10 برابر گردوخاک بیشتری به خود می گیرند. این گرد و غبار در فرش هایی که کرک های بلندی دارند، به چشم نمی آید. واقعیت این است که لابه لای این دنیای نقش و نگار، پر است از باقیمانده ها و خورده ریزهای غذا، حشرات مرده، خرده های پوست و غیره.
 
قرار دادن مسواک در دستشویی: وحشتناک ترین اشتباه بهداشتی
اکثر مردم مسواک هایشان را مقابل آینه ی تعبیه شده در دستشویی قرار می دهند. این محل نزدیک ترین محل موجود به کاسه ی توالت و میکروب های معلق موجود در هوا است. اگر فاصله ی مسواک تان تا این محل مورد نظر کمتر از دو متر باشد، امکان آلوده شدن آن به میکروب ها خیلی زیاد است. پس مسواک تان را بیرون از دستشویی بگذارید.

میکروب های بدن از جمعیت کشور بیشتر است
همه ی ما تلاش می کنیم که بدن مان را از شر میکروب ها در امان بداریم، اما به عقیده ی محققان این یک جنگ از پیش باخته است، چون بدن انسان پذیرای حداقل 1000 نوع باکتری و میکروب های گوناگون است. اگر می خواهید آمار دقیق تری از میکروب های موجود در بدن داشته باشید باید بگوییم که چیزی حدود چهار برابر جمعیت کشور است.  

موضوعات مرتبط: سلامتی وتندرستی ، سبک زندگی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 11 اسفند 1393برچسب:نکات بهداشتی درمورد :مسواک ,موها ,صابون و,,,, | 8:59 | نویسنده : Haghjoo |
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By VatanSkin :.